Welcome to my blog

Welcome to my blog

Wednesday 13 December 2017

I am expectant Mother - 22 weeks

Assalamualaikum...

     Hai.. Lama tak update blog ni kan.. Tak tau rasa malas sangat2..Maybe sebab dah berbadan 2 kot.... ops... hehe..
    Now, Officially aku nak gtau yg aku kini dah pon berbadan 2. Alhamdulillah n dah 22 minggu dah pown... 😊👪. Yang ni anak ke 3 kami selepas menjarakkan 5 tahun dgn si abg yg ke2.. Insyallah thun depan dapat lah tgk si baby yg comey ni....
   Really2 hope kali ni dapat lah baby girl. Doa2 kan lah yer.. Sekrg ni pon baby sangat2 aktif. asyik menendang2 jer.. klu kite usik perut tu mesti die bagi tindak balas.
   Semlm g check up doktor. Alhmdulilla ok. tp gula tinggi sikit so, kena lah jumpe lg 2 minggu klu tak sebulan sekali jer. Kali ni aku kene kencing manis plak.. uhuhu... mmg setiap kali check up kena jumpe doktor dah. xde nurse lagi dah... special kes lah katakan..
20 weeks 


   Smlm dpt jugak lah tgk ultrasound baby. Klakar btol die gerak2. Bila doktor tu scan je kat situ lah die tendang bende tu. hehe, Then bile doktor tu nak check lagi die bergerak2 smpai doktor ckp," jap dik , doktor nak check" hehe. Actually aku request kt doktor nk check jantina. tu doktor sungguh2 scan. tp baby ni asyik gerak sana gerak sini. hehe. so, doktor pon xnmpk sgt die kata ggu lg sebulan die check lagi.
   ok lah nk story ms first tau pegnen tu. mmg happy sgt2... sbb kitorg ni da cuba agak2 sethun jugak. mybe xkene tyme ke slh teknik ke.. hahaha. Lepas 2 minggu habis priod tu aku kene spotting mcm agk byk jugak. aku pikir xkan priod kot sbb br 2 minggu priod. so, aku pon beli lah test tu. siap bli 2 ok... tp ms test tu ada 1 line je. means x mengandung lah. tp aku ni was2 lagi... sbb aku ada spotting seminggu lebih jugak. sbb ikut kajian gugel aku klu ada spotting ni tanda2 awal pegnen. so, aku pon beli lagi lps seminggu tu.
22 weeks
  klu ikutkn hati nk terus check jer. tp if nk accurate kena tggu selpas bgn pg tu. so, dgn semngat nyer awal2 pg aku test lagi. tggu2 jap. happy nyer. ada 2 line....  aku pon kejut kan en. hubby suh die tgk test tu. Die mcm blur2 je. Yerlah org kejut pg2 tetibe tnjuk tu. pastu xpaham plak tu. So, trpksa lah plak terangkan kt die. klu 2 line tu mknanya pegnen lah...br lah die senyum.... 😊 hahah..lmbt paham btol
   So, skrg ni amalan2 yg aku buat baca yasin tiap2 hari selepas maghrib dan baca quran. surah2 yg sesuai untuk ibu mengandung.
   so, tulah serba sikit citer pregnen aku kali ni.. ok lah lain kali kite smbung lagi ok...
 

No comments:

Post a Comment